Nieznajomość prawa szkodzi. Porady prawne On-line Leszek Poręba

Kliknij i zamów poradę!



Wysłałem korzystając z usług pocztowych prezent mojej mamie. Niestety przesyłka gdzieś „przepadła” i nie dotarła do celu. Zastanawia mnie czy mogę cokolwiek zrobić w tej sprawie, aby poczta poniosła odpowiedzialność za de facto niewykonaną usługę. Jak to się ma do prawa?


Piotr

W takiej sytuacji należy po 14 dniach, które upłynęły od nadania przesyłki złożyć reklamację na usługę pocztową. Nie może to jednak nastąpić póĽniej niż w ciągu 12 miesięcy od nadania. Reklamację można złożyć w każdym urzędzie pocztowym i należy to zrobić pisemnie. W owym piśmie trzeba zamieścić swoje dane, rodzaj przesyłki, uzasadnienie, dlaczego reklamuje pan przesyłkę oraz kwotę odszkodowania jakiego się Pan w związku z tym domaga. Odszkodowanie nie może być wyższe ni dziesięciokrotność opłaty za nadanie przesyłki. Po złożeniu pisma Poczta jest zobowiązana w ciągu miesiąca odpowiedzieć na zarzuty. Jeżeli reklamacja zostanie odrzucona w piśmie od poczty znajdzie Pan informacje gdzie należy się odwołać ponownie. Gdy i to odwołanie zostanie odrzucone sprawę można skierować do Polubownego Sądu Konsumenckiego przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Podstawa prawna:

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 13.10 2003r. w sprawie reklamacji powszechnej usługi pocztowej.

Dane kontaktowe